WWW.FORUMVİZYON.ORG

WWW.FORUMVİZYON.ORG Hoş geldin, Misafir.
Son Ziyaretiniz:
Mesaj Sayınız: 0

Sayfayı FaceBook'ta Paylaş

    Gripten kurtulmanın yolu ...

    Paylaş
    avatar
    byx_06
    SİTE KURUCUSU/YÖNETİCİ
    SİTE KURUCUSU/YÖNETİCİ

    Mesaj Sayısı : 273
    Rep Puanı: : 130
    Yaş : 34
    Nerden : ankara
    İş/Hobiler : web tasarım
    Lakap : site kurucusu
    ruh hali :

    konu ikonu Gripten kurtulmanın yolu ...

    Mesaj tarafından byx_06 Bir Ptsi Ara. 01, 2008 9:23 am

    Gribe, soğuk algınlığına ve baş ağrısına kış boyunca teslim olmamak için…

    Beslenme ve Diyet Uzmanı Aylin Yılmaz, soğuk algınlığı ve gribal enfeksiyonların kapımızı çaldığı kış mevsiminde hastalıklardan korunmak için tabiat eczanesini öneriyor. Yılmaz’a göre her gün 2- 3 porsiyon sebze ve 3- 4 adet meyve tüketmek vücudu bomba gibi yapıyor.

    Düşük enerji ile beslenme durumunda vücut direncinin ve iş performansının düşeceğini belirten Beslenme ve Diyet Uzmanı Aylin Yılmaz, her gün mutlaka 2- 3 porsiyon sebze ile birlikte 3- 4 adet meyve tüketilmesi gerektiğini açıklıyor. Yılmaz, meyve yemeyenler için bir bardak portakal veya mandalina-greyfurt suyunu alternatif olarak öneriyor. 4000′in üzerinde farklı antioksidan bulunduğunu açıklayan Yılmaz, kış aylarında özellikle A, C ve E vitaminlerinin gerekli olduğunu sözlerine ekliyor.

    “Alternatif antioksidan yiyecekler içeren değişken bir beslenme programı, bağışıklık sistemini güçlendirmenin en iyi yoludur” açıklamasını yapan Yılmaz, yüksek değerli antioksidan içerikli besinleri şöyle sıralıyor:

    Kuru erik
    Nar
    Kuru üzüm
    Yaban mersini
    Sarımsak
    Ispanak
    Brüksel lahanası
    Brokoli
    Portakal
    Kırmızı biber l Kivi

    VÜCUDU GÜÇLÜ KILMANIN YOLLARI

    Besinlerin, hayatımız için küçük fakat önemli rolleri bulunuyor. Sabah yapılan bir kahvaltı ile gün içindeki vücut direnci artırılabiliyor veya öğleden sonra alınan ara atıştırmaların kaliteli besinlerden oluşması (meyve, peynirli sandviç, süt veya kuru meyveler, ceviz, badem) akşam saatlerine kadar birikecek yorgunluğu önleyebiliyor. Aylin Yılmaz, “kış aylarında, özellikle lahanagiller, brokoli, mandalina, portakal, greyfurt, limon gibi kış sebze ve meyvelerini tercih edin” diyor.








    VÜCUT DİRENCİNİ AZALTAN YİYECEKLER

    Vücut direncini artıran besinlerin yanı sıra vücut direncini kıran, hastalıklara neden olan besinlerin de bulunduğundan söz eden Aylin Yılmaz, bu tip besinlerin yüksek enerji içerikli veya kafein ağırlıklı olabileceğini belirtiyor. Aylin Yılmaz, vücut direncini düşüren besinleri şöyle sıralıyor:

    Kızarmış besinler, cipsler, şekerlemeler, hamurlu ve şerbetli tatlılar, asitli içecekler (Kola türevi içecekler) böbrekleri negatif etkiler ve mineral emilimini bozar.

    Kafein; kahve (günde iki fincandan fazla alınmamalı)ve çay (unutmayın yeşil çayda bile kafein vardır)

    Sadece protein ağırlıklı beslenme ve protein ağırlıklı, kızarmış ürünler almak vücut direncini negatif etkiler, kas ve su kaybına neden olur.

    Alkol tüketimi, vücut direnci için özellikle önemli olan vitamin ve mineral emilimini azaltır. Haftada 2 kadeh kırmızı şarabı aşmamalısınız.

    Konserve ve işlenmiş gıdalardan uzak durulmalı.

    Düzensiz uyku yemek düzenini negatif etkiler özellikle gece yemeleri artar ve metabolizma bozulur.

    YEMEK PİŞİRİRKEN TUZ KOYMAYIN

    Aylin Yılmaz, pişirme işleminin besinlerdeki antioksidanları negatif etkilediğini, bu nedenle meyve ve sebzeleri buharda pişirmenin daha sağlıklı olduğunu belirtirken, sebzeleri kaynatma süresinin daha kısa olması için sebzeleri önceden kaynamış olan suya atmak gerektiğini sözlerine ekliyor.

    Yılmaz, sebzeleri pişirirken içinde bulunan potasyumun ve C vitamininin azalmasına neden olan tuzun kullanılmaması gerektiğinin de altını çiziyor.

    SOĞUK ALGINLIĞINI ÖNLEYEN FORMÜL

    Enfeksiyondan korunmak için aşağıdaki günlük beslenme planını uygulayabilirsiniz:

    Kalkış: Ilık su ve kuru erik Sabah kahvaltısı: 1 bardak az yağlı süt içine 2 kaşık yulaf, yarım muz ve 5-6 çiğ badem

    Ara: Greyfurt-yeşil elma ve portakal suyu

    Öğle: Mercimek çorbası veya nohutlu - cevizli salata, yanında çavdar ekmeği ve ayran

    İkindi: Kuru erik veya yaban mersini

    Ara: Kefir veya soya sütü

    Akşam yemeği: Somon balığı ve bol yeşillikli salata (limonlu-z.yağlı) Yatmadan 1saat önce: 1 portakal, kivi.

    YORGUNLUĞA KARŞI ETKİLİ REÇETE

    Kalkış: Ilık su ve kuru erik.

    Sabah kahvaltısı: Çavdar ekmeği yumurta ve portakal suyu.

    Ara: Kuru erik veya kuru üzüm. Ögle: 150 gr et, veya ızgara balık, bulgur.

    İkindi: Taze sıkılmış nar suyu. Ara: Çavdar ekmeğine beyaz peynirli tost.

    Akşam yemeği: 1 kase mercimek çorbası, ıspanak yemeği, limonlu salata. Yatmadan önce: 1 bardak süt veya az yağlı yoğurt.

    ŞİFA VE VİTAMİN DEPOSU

    Somon (182 kalori, 20 mcg selenyum, 310 mg potasyum).
    Fındık (650 kalori, 25 mg E vitamini, 2.2 mg çinko, 4.9 mg manganez).
    Muz (95 kalori, 11 mg C vitamini, 400 mg potasyum, 6 mg kalsiyum).
    Nohut (115 kalori, 1.55 mg E vitamini, 1,5 mg demir, 43 mg kalsiyum).
    Sarımsak (98 kalori, 0.38 mg B6 vitamini, 2 mcg selenyum, 620 mg potasyum).
    Patates (136 kalori, 14 mg C vitamini, 630 mg potasyum, 0.54 mg B vitamini).
    Kuru erik (140 kalori, 2,6 mg demir).

    Günde bir tane yemeniz yeterli
    Öksürüğü kesip kansere ve astıma karşı koruyor.
    Ordu Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Turan Karadeniz, 1 adet kivinin, yetişkin bir insanın günlük C vitamini ihtiyacını rahatlıkla karşıladığını belirtti. Prof. Dr. Karadeniz, kivinin, bol miktarda C vitamini içerdiğine işaret ederek, şunları söyledi:

    ”Öyle ki 100 gram kivi meyvesinde 400 miligrama kadar varan C vitamini bulunmaktadır. Ayrıca, bir insanın günlük A vitamini ihtiyacı 1.75 gram olup, yaklaşık 70 gram kivi meyvesinde bu miktar bulunmaktadır. Kivi turunçgillerden 4-6 kat, elmadan ise 40-50 kat daha fazla C vitamini içermektedir. Yetişkin bir insanın günlük C vitamini ihtiyacı 60 miligram olduğu düşünüldüğünde, bir adet kivi bu ihtiyacı rahatlıkla karşılamaktadır.”


    _________________

    [/center]

      Forum Saati Ptsi Ara. 11, 2017 10:36 pm